Zanechte komentář k této recenzi

Návrh

Stránka 5

Specifikace

Stránka 6

Závěr

Úvod

Stylový Samsung NV40, představený v lednu, je novým přírůstkem do nyní rozsáhlé řady kompaktních digitálních fotoaparátů značky NV (celkem 12). Stejně jako zbytek řady NV využívá NV40 stejné jedinečné rozhraní Smart Touch, které zcela odstraňuje tradiční systém menu fotoaparátu. Samsung NV40 nabízí rozlišení 10 megapixelů, objektiv s 3x zoomem a skutečnou optickou stabilizací obrazu, 2,5palcový LCD displej, detekci obličeje, rozsah ISO 80-3200 a plně manuální režim fotografování pro zkušenější fotografy. Mezi nové funkce patří automatické vyvážení kontrastu, které kompenzuje podmínky v protisvětle, režim Autoportrét a ovládací kolečko voliče fotografického stylu se 7 typy efektů fotografického stylu. Mark Goldstein zjistil, zda má Samsung NV40 dostatek stylu a obsahu, aby ospravedlnil svou cenu �199 / 280 $ a vyčníval z davu.

Porovnejte ceny

Podpora PhotographyBLOG: Kupte si Samsung NV40 od ​​jednoho z našich přidružených prodejců:

Snadné použití

Se stylovým a masivním kovovým tělem (k dispozici také v černé barvě) a dvěma tajemnými řadami nepopsaných tlačítek na zadní straně je Samsung NV40 radikální odchylkou od vašeho každodenního kompaktního digitálního fotoaparátu. „NV“ znamená New Voyage a pokud jde o vzhled a dojem z NV40, Samsung to určitě splnil. Zepředu to vypadá jako stylový, ale docela konvenční digitální fotoaparát. Podívejte se však pozorněji a začnete chápat, proč je NV40 tak odlišný od normy.

Kolem objektivu NV40 s 3x optickým zoomem (34–102 mm) je výrazný modrý kroužek, který naznačuje, že se jedná o kvalitní optiku Schneider. Samsung se snaží udělat něco podobného jako červený kroužek Canon (používá se k označení jejich profesionálních objektivů SLR řady „L“) a modrý kroužek používá k označení svých nejkvalitnějších digitálních fotoaparátů. Malá červená LED napravo je ve skutečnosti výkonná pomocná svítilna ostření, nad objektivem je vestavěný blesk a také minimální, ale efektivní vertikální rukojeť, která zajišťuje bezpečné držení fotoaparátu.

Zadní část NV40 je místem, kde věci začínají být opravdu zajímavé. K dispozici je 2,5palcový LCD displej obklopený svislou řadou 6 čtvercových tlačítek vpravo a 7 tlačítek ve spodní části. Pouze jedno tlačítko je označeno, tlačítko OIS/Back, a je zde také tlačítko Play. Kolébková páčka zoomu se stane tlačítkem zoomu při prohlížení pořízených snímků, zatímco kovové očko pro řemínek fotoaparátu se chytře zdvojnásobí jako pohodlné místo pro držení fotoaparátu palcem pravé ruky. Co tedy ta neoznačená tlačítka vlastně dělají? Samsung jim říká chytrá tlačítka a v uživatelské příručce stručně vysvětluje, že „slouží k přesunutí kurzoru nabídky k výběru nebo k potvrzení vybrané nabídky“. Není to nejlepší vysvětlení, jsem si jistý, že budete souhlasit!

Samsung ve skutečnosti nahradil konvenční systém hlavní nabídky, který má většina fotoaparátů (obvykle přístupný pomocí tlačítka Nabídka), za kontextově citlivý systém, který se vždy zobrazuje na obrazovce. V závislosti na aktuálně zvoleném režimu fotografování odpovídá každé tlačítko určité možnosti, například režim automatického ostření, který je znázorněn ikonou na displeji LCD. Jednoduše stiskněte odpovídající svislé nebo vodorovné tlačítko pro zobrazení a výběr dílčích možností pro danou funkci. Můžete také procházet možnostmi pouhým pohybem palce nahoru nebo dolů, doleva nebo doprava přes dotyková tlačítka.

Důležitější je, že zobrazení celého systému nabídek na obrazovce usnadňuje jeho pochopení a přístup. Už nemusíte zkoušet a pamatovat si, ve které nabídce se konkrétní možnost nachází. Nevýhodou je, že ikony, i když jsou poměrně malé a nenápadné, se zobrazují neustále a překrývají náhled živého obrazu. Pokud vám to přijde opravdu nepříjemné, společnost Samsung poskytla řešení v nabídce Nastavení. Jednoduše změňte možnost OSD Set na Hide a ikony zmizí z obrazovky po 3 sekundách nečinnosti a poté se okamžitě znovu objeví, když znovu stisknete některé z chytrých tlačítek.

Zadní ovládací prvky

Horní ovládací prvky

Zpočátku jsem považoval dotykový systém chytrých tlačítek Samsung za více revoluční než efektivní, ale jakmile jsem objevil možnost Skrýt a chvíli ji používal, stal se mnohem intuitivnějším, takže různé možnosti nabídky jsou mnohem dostupnější. a zrychlení provozu fotoaparátu. Je to velmi odvážný krok společnosti Samsung, protože to může některé kupující odradit (zejména protože chvíli trvá, než si zvyknou), ale celkově je to také skvělý nápad. Existuje však několik slabých míst. V některých režimech fotografování je prostě více možností než tlačítek. Samsung to vyřešil tím, že tlačítko vpravo dole přepíná mezi dvěma řadami možností. Jedním stisknutím zobrazíte a vyberete druhý řádek, dalším stisknutím se vrátíte na výchozí řádek. Tak nějak to funguje, ale musíte si vyzkoušet a zapamatovat si, které možnosti jsou ve druhém skrytém řádku. Ještě důležitější je, že tlačítka citlivá na dotek nejsou nejpřesnějším způsobem výběru možností, které používají posuvníky na obrazovce, jako je kompenzace expozice a zejména rychlost závěrky.

Horní a spodní část Samsung NV40 jsou konvenčnější. Na horní straně je malé zapuštěné tlačítko napájení, dotykové tlačítko spouště a konvenční volič režimů pro výběr různých režimů fotografování (o nich více později). Novinkou je druhý volič na levé straně (při pohledu ze zadní strany fotoaparátu), který nastavuje styl fotografie. Na spodní straně je centrálně umístěný plastový držák na stativ a přihrádka na baterii/paměťovou kartu. Celkově je Samsung NV40 skvěle postaven, což jej označuje jako prémiový produkt. Kovové tělo působí nezničitelně, vše je dobře umístěno a všechny různé ovládací prvky jsou navrženy a zpracovány na vysoké úrovni. Samsung NV40 je rozhodně fotoaparát, se kterým se budete chtít pochlubit přátelům a rodině a který by měl přežít více než pár nárazů a škrábanců.

NV40 je prvním kompaktem Samsung NV, který je vybaven správným mechanickým systémem proti otřesům, který lze zapnout v libovolném režimu fotografování/scény. Zapněte jej a fotoaparát automaticky kompenzuje chvění fotoaparátu, což je mírné rozmazání obrazu, ke kterému obvykle dochází při dlouhých časech závěrky, když je fotoaparát držen v ruce. V praxi jsem zjistil, že to dělá znatelný rozdíl, jak je ukázáno v příkladech na

Kvalita obrazu

stránku. Nevšimnete si, že fotoaparát ve skutečnosti dělá něco jiného, ​​když je zapnutá anti-shake, akorát můžete používat pomalejší časy závěrky než normálně a přesto pořizovat ostré fotografie. Naštěstí ponechání zapnutého anti-shake systému nijak negativně neovlivnilo životnost baterie, přičemž fotoaparát zvládne přibližně 200 snímků pomocí dodávané dobíjecí lithium-iontové baterie.

Funkce detekce obličeje dokáže rozpoznat až devět různých obličejů a automaticky nastavit správné zaostření a expozici a navíc odstranit případné červené oči. V praxi to pro zkušenějšího fotografa nebude příliš velký rozdíl, protože před úplným stisknutím spouště má tendenci zaostřit na objekt � a samozřejmě na obličej, pokud pořizujete portrét �. Bude užitečnější pro začínajícího uživatele, který chce pořídit dobrý portrét bez jakéhokoli obtěžování. Nezaznamenal jsem žádný výrazný rozdíl mezi zapnutým nebo vypnutým nastavením Face Detection, pokud jde o rychlost ostření, takže jsem nastavil fotoaparát na druhou možnost.

Manuální režim vám poskytuje plnou kontrolu nad clonou i rychlostí závěrky. Je docela překvapivé, že to najdete na fotoaparátu zaměřeném převážně na styl, ale každopádně je to velmi vítané. Když namáčknete tlačítko spouště, fotoaparát vám sdělí, jak podexponovaný nebo přeexponovaný bude výsledný snímek na základě aktuální rychlosti závěrky a clony tím, že zobrazí symbol kompenzace expozice a plus nebo minus hodnotu, s hodnotami většími než +-2 zobrazeno červeně. Je to jednoduchý systém, který funguje docela dobře, i když má několik pozoruhodných nedostatků. Za prvé, je složité používat dotykové uživatelské rozhraní k rychlé a přesné volbě rychlosti závěrky. Důležitější je, že jsou k dispozici pouze dvě hodnoty clony, například f/2,8 a f/7,0, když je objektiv nastaven na širokoúhlý objektiv, což možná vysvětluje, proč neexistuje režim priority clony. To účinně omezuje, co můžete dělat, ale stále bych raději měl omezený manuální režim než žádný manuální režim.

Slot pro paměťovou kartu

Přihrádka na baterii

Nový ovladač Photo Style na horní straně fotoaparátu poskytuje přímý přístup k normálnímu režimu a 7 dalším speciálním efektům (Soft, Vivid, Forest, Retro, Cool, Calm, Classic). Při otáčení ovladačem se na obrazovce LCD zobrazuje náhled aktuálního efektu. Pokud chcete rychlý a snadný způsob, jak změnit vzhled svých fotografií ve fotoaparátu, nebo nemáte přístup k počítači, pak jsou styly fotografií docela účinné. Nezapomeňte, že fotografie je pořízena pouze ve specifickém režimu, který jste zvolili – na rozdíl od některých jiných fotoaparátů se nezaznamenává ani „normální“ kopie snímku. Funkce Auto Contrast Balance dělá to, co itr říká na plechovce – automaticky upravuje kontrast fotografie měřením tmavosti a jasu. To je užitečné zejména tehdy, když je hlavní objekt snímku tmavý na velmi světlém pozadí. V tomto případě NV40 zesvětlí objekt tak, aby byl správně exponován, i když si uvědomte, že tak činí na úkor ztráty detailů v pozadí.

Pokud jste nikdy předtím digitální fotoaparát nepoužili nebo přecházíte ze základnějšího modelu, je dobré přečíst si před zahájením snadno srozumitelnou příručku, i když to není zrovna nejpodrobnější čtení. . Naštěstí se společnost Samsung rozhodla dodávat jej v tištěném formátu, nikoli jako PDF na CD, takže jej můžete nosit také s sebou. 2,5palcový LCD displej je jediný způsob, jak komponovat snímky, takže pokud musíte mít optický hledáček, poohlédněte se nyní jinde. Samsung použil obrazovku s naprosto přijatelnými 230 000 pixely, která je viditelná na každém, kromě toho nejjasnějšího slunečního světla. Různé ikony používané k reprezentaci nastavení fotoaparátu jsou jasné a čitelné, což je dobrá věc vzhledem k převážně vizuálnímu ovládání fotoaparátu.

Čas spuštění od zapnutí Samsung NV40 do připravenosti k pořízení fotografie je rychlý za méně než 1 sekundu a přiblížení z nejširší ohniskové vzdálenosti na nejdelší trvá 1 sekundu. Zaostřování je rychlé za dobrého světla a fotoaparát zaostřuje většinu času v interiéru nebo při slabém osvětlení. Viditelnost a obnovovací frekvence 2,5palcového LCD displeje jsou dobré. Uložení snímku JPEG trvá méně než sekundu, což vám umožní pokračovat ve fotografování během záznamu na paměťovou kartu – mezi jednotlivými snímky je velmi krátké zatemnění LCD. V nejrychlejším kontinuálním režimu zabere fotoaparát 3 snímky za sekundu na pouhé 3 snímky, což je poněkud omezující. Stejně jako u modelu NV20 však v režimech sériového snímání nelze použít blesk vůbec. Celkově je Samsung NV40 poměrně rychlý, pokud jde o provozní rychlost.

Jakmile pořídíte fotografii, má Samsung NV40 poměrně dobrou škálu možností pro přehrávání, prohlížení a správu snímků. Můžete okamžitě procházet snímky, které jste pořídili pomocí dotykových chytrých tlačítek, zobrazit 9 miniatur a přiblížit a oddálit až 11x zvětšení. Můžete prohlížet prezentace se zvukem, nastavit pořadí tisku, odstranit, chránit, otočit, oříznout a změnit velikost obrázku. Na obrázek lze aplikovat různé barevné efekty (Barevný filtr, Stínovaný, Elegantní, Přidat šum). Pamatujte, že během fotografování ani přehrávání není k dispozici žádný histogram.

V souhrnu je Samsung NV40 inovativní, stylový a dobře zpracovaný digitální fotoaparát. Systém inteligentního dotykového menu sice chvíli trvá, než si zvyknete a nebude každému po chuti, ale v praxi funguje překvapivě dobře.

Stránka 1

Úvod/ Snadné použití

Stránka 2